Un avió de Vueling.
Vueling, Ryanair i Easyjet són les principals companyies que operen a l'aeroport de Barcelona.
Barcelona

L'aeroport del Prat es revela com el preferit de les aerolínies de baix cost en un moment en què busquen redefinir-se

Prop d'1,3 milions de passatgers han aterrat aquest any a Barcelona amb vols d'aquestes companyies, que tendeixen a millorar davant l'augment de la competència

Catalunya Informació /RedaccióActualitzat

Prop d'una tercera part dels avions que aterren a l'aeroport de Barcelona-el Prat pertanyen a companyies de baix cost. En els tres primers mesos de l'any, aquestes aerolínies han transportat 1,3 milions de passatgers, xifra que suposa un augment del 15,2% respecte al mateix període del 2013. El Prat es consolida, doncs, com l'aeroport preferit per aquest tipus d'empreses, molt per sobre fins i tot de Barajas, Màlaga, Alacant o Tenerife Sud. Això passa en un moment que les companyies de baix cost es redefineixen en el mercat.

Les companyies tradicionals han anat creant, cada vegada més, les seves pròpies marques econòmiques per no perdre usuaris, com ara Iberia Express. Aquest augment de la competència ha fet que les aerolínies de baix cost s'hagin hagut de ressituar per fugir de la imatge que bon preu és igual a mal servei.

És el cas de companyies tradicionalment polèmiques, com la irlandesa Ryanair, que ha presentat aquesta setmana a Barcelona una nova campanya en què remarca que ara deixa embarcar amb una segona bossa de mà o bé que els seients són preassignats.

El president de Vueling, Àlex Cruz, té clar el model que s'acabarà imposant: un model mixt de disciplina fèrria per mantenir a ratlla els costos, però sense oblidar oferir un servei de qualitat als usuaris.

Vueling, Ryanair i Easyjet són les principals companyies que operen a l'aeroport de Barcelona, per sobre de Lufthansa, la primera de les anomenades tradicionals o de bandera. Després vénen Air Europa i Iberia.

Anar al contingut